Jawatankuasa Pilihanraya PERMAI

Cekap, Telus, Berwawasan

Undi Anda Hak Anda!

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Lokasi: mat3am Abu Mahmud, Syari3 Jameah.
Masa: 9.59 pm (lepas isya’)
Bermulalah perbualan 3 sahabat karib…..

A: kenapa ye kita perlu mengundi?
B: entah. Aku ikut orang je. Orang suruh aku mengundi, aku ikut ah.
C: astaghfirullahalazim. Korang ni, dah bertahun-tahun mengundi takkan tak tau lagi kepentingan mengundi? Ni aku nak tunjuk satu artikel dari JPR, diorang suruh aku tolong sebarkan. Korang tengok la.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Baginda Rasulullah S.A.W ada menegaskan dalam satu hadisnya yang bermaksud daripada Abu Said dan Abu Hurairah : “Apabila tiga orang keluar bermusafir, maka hendaklah mereka memilih salah seorang menjadi ketua (pemimpin).” Hadis riwayat Abu Daud dengan sanadnya yang Hasan.

Jelas daripada apa yang ditegaskan dalam hadis di atas, menunjukkan kalau orang Islam yang berada dalam keadaan musafir pun perlu memilih ketua bagi menghalakan perjalanan yang betul dan diredai Allah, apatah lagi mereka berada dalam keadaan bermukim dalam satu negara, daerah atau kawasan, sudah tentu memilih ketua (pemimpin) itu adalah menjadi lebih wajib bagi menentukan hala tuju rakyat dengan pelaksanaan hukum-hukum syariat Islam.

Oleh itu, inilah tugas kita sebagai ahli PERMAI. Membuat undian untuk kepimpinan kita menjadi satu TANGGUNGJAWAB buat semua ahli PERMAI. Allah S.W.T berfirman yang bermaksud, “Sesungguhnya orang yang paling baik untuk diberikan kerja ialah orang yang kuat lagi amanah.” (Al Qasas:26). Buatlah pilihan yang bijak!

Maka kami dari pihak Jawatankuasa Pilihanraya (JPR) PERMAI ingin menyeru kepada sahabat-sahabat PERMAI sekalian untuk bersama-sama turun padang menjalankan amanah anda! Ingatlah, undian anda amatlah bernilai.


Jadi jangan lupa temujanji anda 17 Julai 2009 ini, AYUH PERGI MENGUNDI!!!



“Cekap, Telus, Berwawasan”

0 comments:

Post a Comment

Diharapkan supaya anda memberi komen dengan meletakkan nama anda. 'Anonymous' tidak dibenarkan.